Waar kan ik mijn MT940 bestand downloaden? | Gekko veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn MT940 bestand downloaden?

In dit artikel staat beschreven hoe je het MT940 bestand kunt downloaden. Zoek jouw bank op en volg de instructies. Staat jouw bank er niet bij? Mail dan naar support@getgekko.com voor de mogelijkheden.


SNS Bank

  1. Log in op de website van de SNS Bank (op desktop)

  2. Klik bij ‘Betalen’ op ‘Bij- en afschrijvingen’

  3. Kies de juiste rekening

  4. Klik op ‘Downloaden’

  5. Selecteer de juiste periode (start- en einddatum).

  6. Selecteer het juiste bestandsformaat: MT940

  7. Klik op 'Downloaden' om het MT940 bestand te downloaden. Je ontvangt de bestanden in een ZIP-bestand. Je moet dit ZIP-bestand ‘uitpakken’, voordat je het bestand kunt uploaden in Gekko. Sla het bestand op en zorg dat je de 3 posities achter de punt (940) altijd laat staan.


ABN AMRO

  1. Log in op de website van de ABN AMRO bank (op desktop)

  2. Klik in het menu 'Tools' op 'Mutaties'

  3. Selecteer de juiste rekening. Kies één rekening als je alleen de gegevens van een bepaalde rekening wilt downloaden. Selecteer alle rekeningen als je de mutaties van al je rekeningen wilt downloaden

  4. Selecteer de juiste periode (start- en einddatum). De begindatum kan uiterlijk 18 maanden in het verleden liggen. Tip: als je ‘vanaf de laatste download’ kiest, dan download je de nieuwste mutaties. Zo ben je er zeker van dat je geen dubbelingen krijgt. Wil je een andere periode downloaden?

  5. Selecteer het juiste bestandsformaat: MT940

  6. Klik op ‘ok’ om het MT940 bestand te downloaden


ING Bank

  1. Log in op de website van de ING bank (op desktop)

  2. Selecteer de juiste rekening. Let op: je kunt bij ING alleen een MT940 file downloaden voor zakelijke rekeningen

  3. Klik op ‘Downloaden’ en ‘Af- en bijschrijvingen’. Er wordt een nieuw scherm geopend

  4. Selecteer de juiste periode (start- en einddatum).

  5. Selecteer het juiste bestandsformaat: MT940

  6. Klik op 'Download' om het MT940 bestand te downloaden

  7. Herhaal bovenstaande stappen voor al je rekeningen

 

Rabobank

  1. Log in op de website van de Rabobank (op desktop)

  2. Klik op ‘Betalen en Sparen’

  3. Kies voor ‘Downloaden transacties’

  4. Selecteer de juiste rekening. Je kunt bij Rabobank alleen een MT940 file downloaden voor een zakelijke bankrekening

  5. Selecteer de juiste periode (start- en einddatum). Je kunt maximaal een kwartaal per keer downloaden dus zorg dat je de 4 kwartalen los van elkaar opslaat

  6. Selecteer het juiste bestandsformaat: MT940 Structured

  7. Klik op 'Download' en kies voor de optie ‘Opslaan’ om het MT940 bestand te downloaden

 

KNAB

  1. Log in op de website van KNAB bank (op desktop)

  2. Selecteer de juiste rekening

  3. Ga naar het menu ‘Betalen’

  4. Klik in de derde kolom op ‘Boekhoudexport

  5. Selecteer de juiste periode (start- en einddatum)

  6. Selecteer het juiste bestandsformaat: MT940

  7. Klik op 'Download' om het MT940 bestand te downloaden

 

Bunq

  1. Log in op de website van Bunq (op desktop)

  2. Selecteer de juiste rekening

  3. Ga naar het menu ‘Settings’

  4. Klik op ‘Export Statement’

  5. Selecteer de juiste periode (start- en einddatum)

  6. Selecteer het juiste bestandsformaat: MT940

  7. Klik op 'Export' om het MT940 bestand te downloaden