GPS problemen met Android | Gekko veelgestelde vragen

GPS problemen met Android

Android-apparaten hebben verschillende batterijbesparende instellingen om de levensduur van de batterij te verlengen. Als je problemen ondervindt bij het registreren van de afstand of als je app vastloopt terwijl je registreert, volg dan onderstaande stappen om de werking van je Ritten app te verbeteren.

Zorg er allereerst voor dat je smartphone niet blokkeert dat apps GPS kunnen gebruiken.

1. Schakel de instellingen voor batterijbesparing uit en voeg Gekko als 'beschermd’ toe

2. Optimaliseer je batterij instellingen


N.B. Houdt er rekening mee dat geen enkele GPS 100% nauwkeurig is. Dit betekent dat afstanden van dezelfde rit kunnen verschillen tussen mensen.

Bekijk de tips voor een goed GPS-signaal.

Krijg je een rechte lijn tussen je begin- en eindpunt? Lees hier wat dit betekent.

1. Schakel de instellingen voor batterijbesparing uit en voeg Gekko als 'beschermd’ toe


HTC
Telefoon instellingen -> Batterij -> Energiebesparende modus -> Batterij optimalisatie -> Selecteer Gekko -> niet optimaliseren -> opslaan

Samsung

Batterij instellingen -> Energiebesparing -> Details -> Gekko -> Uitgeschakeld

Huawei

Zet Energie-instellingen op Normaal en voeg Gekko toe aan ‘Beveiligde apps’

Andere apparaten -> zie onderaan deze pagina.

 

2. Optimaliseer je batterij instellingen

Naast de batterijbesparing, is er nog een andere instelling die de werking van de batterij optimaliseert. Je smartphone staat meestal standaard ingesteld op een energiebesparende modus. Dit kan er mogelijk voor zorgen dat de Gekko app crasht of de afstand niet goed meet. Daarom raden we gebruikers aan om de optimalisatie voor Gekko specifiek uit te schakelen.

Omdat we geen toegang hebben tot alle Android-apparaten, kan het zijn dat de instellingen er mogelijk anders uitzien op jouw apparaat.


Samsung-apparaten met Android 6 en hoger (niet inbegrepen: Samsung A5)

Ga naar je telefoon instellingen -> Toepassingen -> Selecteer het drie stippen menu (rechterbovenhoek) -> Selecteer, ‘Speciale toegang' -> Selecteer ‘Optimaliseer batterijgebruik' -> Zoek Gekko op in de lijst en zorg ervoor dat dit niet is geselecteerd.

 

Huawei-apparaten met Android 6 en hoger

Ga naar je telefoon instellingen -> Selecteer 'Apps' -> Selecteer 'Geavanceerd' (onderaan) -> Selecteer 'Negeer optimalisatie' -> Druk op 'Toestaan' en selecteer 'Alle apps' -> Zoek Gekko in de lijst en stel in op 'Toestaan'


HTC-apparaten met Android 6 en hoger

Ga naar je telefoon instellingen -> selecteer ‘Batterij’ -> Selecteer’ Batterij optimalisatie’ -> Selecteer ‘Niet optimaliseren’ -> Selecteer ‘Alle apps’ -> Zoek en klik op Gekko -> Selecteer ‘Niet optimaliseren’.


Sony-apparaten met Android 6 en hoger

Ga naar je telefoon instellingen -> Selecteer ‘Batterij '-> Selecteer het drie stippen menu in de rechterbovenhoek en druk op ‘Batterij optimalisatie' -> Kies ‘Apps selecteren’ -> Gekko


LG-apparaten met Android 6 of hoger

Ga naar je telefoon instellingen -> 'Batterij & stroombesparing' -> Selecteer 'Batterijgebruik' -> 'Optimalisatie negeren' -> Schakel in om de batterij-optimalisatie voor Gekko te negeren.


One Plus-apparaten

Ga naar je telefoon instellingen -> Selecteer 'Batterij' -> Selecteer 'Batterij optimalisatie' -> Ga naar de lijst met alle apps -> Selecteer Gekko en kies 'Niet optimaliseren'


Motorola-apparaten met Android 6 of hoger

Ga naar je telefoon instellingen -> Selecteer 'Accu' -> Druk op het menu in de rechterbovenhoek -> Selecteer 'Batterij optimalisatie' -> Druk op 'Niet geoptimaliseerd' en selecteer 'Alle apps' -> Zoek Gekko in deze lijst en selecteer 'Niet optimaliseren'.


Andere apparaten

Er zijn veel andere Android smartphones en de instellingen kunnen verschillen per telefoon. Als je smartphone niet in onze lijst staat, probeer dan een vergelijkbare instelling te vinden als hierboven vermeld.